رقص, رقص آذری

آموزش رقص آذری

رقص آذری

نکات مهم در آموزش رقص آذری 

  آموزش رقص آذری با توجه به تخصصی بودن این رقص بسیار حساس بوده و از اهمیت ویژه ای برخوردار است. مهارتهای لازم برای مربی در مرحله اول مربوط به آشنایی با المانها و نحوه آموزش میباشدو در مرحله دوم، تسلط کامل به آموزش عملی رقص حایز اهمیت است. پس ابتدا به موارد مربوط به آموزش میپردازیم.

رقص آذری

طبعا در حرفه آموزش بعلت سرکار داشتن مستقیم آموزش دهنده با افرادی با استعدادها و روحیات متفاوت، آشنایی وتوان شناخت موارد فوق مطرح میباشد. در زیر به چند مورد ابتدایی اشاره میشود:

  • آشنایی مربی به تنوع در نوع یادگیری افراد
  • مشاوره دادن به افراد در مورد آموزش بدنی
  • توصیه های تمرینی که ممکن است به افراد سالم، افرادی با شرایط خاص پزشکی یا حتی ورزشکاران حرفه ای داده شود
  • سطح مناسبی از فعالیت بدنی برای سلامتی
  • نوع و میزان تغذیه
  • مشاوره در مورد ورزشها و انواع تمرین های تکمیلی

این توصیه ها با توجه به وضعیت فعلی سلامتی فرد، متناسب با اندام آنها، منابع موجود و اهداف و انگیزه فرد متفاوت خواهد بود.

ارزیابی اولیه برای شروع آموزش

پرسیدن سوالاتی همچون: انگیزه فرد برای حضور در فضای آموزشی، شرایط فعلی سلامت فرد، میزان آمادگی جسمانی، تمرین و فعالیت احتمالی قبلی و سوالاتی از این قبیل، به مربی کمک میکند تا اطلاعاتی از شرایط قبلی و فعلی هنرجو کسب کند و بر این اساس نوع و میزان تمرین را برنامه ریزی کند.

لزوما تشویق و روحیه دادن به افراد نیز در هر شرایط میتواند انگیزه بسیار خوبی در فرد ایجاد کند. این کار باعث ترشح اندروفین، گردش خون بالا، حس توانمندی بالا و رغبت هنرجو برای ادامه خواهد شد. ایجاد فضای رقابتی سالم با در نظر گرفت روحیات افراد میتواند روند یادگیری و پیشرفت را بشدت بهبود ببخشد.

کلاس رقص آذری

اجرای تالار وحدت/10 آبان/ آموزش رقص آذری

مهارت آموزش رقص

مهارت آموزش رقص با توجه به نوع این هنر و مهارتهایی که باید در طول دوره آموزش داده شود، متعدد بوده و پیچیدگی های خاص خود را دارد. آموزش رقص آذری تخصصی نیاز دارد که متاسفانه بعلت نبودن تحصیلات دانشگاهی هنوز ضعف های خود را دارد. ولی تجربه تا حدودی میتواند به یاری مربیان آمده وراه را هموار کند. گذشته از این مورد دوره های مربیگری که در این آکادمی برگزار میگردد میتواند در انتقال این تجربه موثر باشد.

آموزش رقص آذری-09141025954
تالار وحدت / دهم آبان ماه 98

در آموزش رقص آذری، علاوه بر لزوم آشنایی کامل مربی به خود رقص آذری و تسلط کامل دراجراهای فردی و گروهی، باید به تکنیکهای دیگری همچون آشنایی نسبی به موسیقی و انواع ریتم و کاروگرافی نیز آگاهی داشته باشد. چند مورد کلی در باب آموزش در بند فوق ذکر شد. برای آموزش رقص، مربی باید توانایی دسته بندی حرکات از آسان به سخت را با توجه به توانایی اکثر هنرجویان داشته باشد. روحیه کار گروهی و تمرین با هنر جو بصورت فرد به فرد نیز لازم است.

مربی لزوما باید توانایی انتقال مطالب را بصورت جز به جز را داشته باشد تا بتواند مطالب و آیتم های لازم را با توجه به مقطع هنرجو بصورت کامل و ساده، تاکید میشود به ساده ترین نحو ممکن، به هنرجو منتقل کند. هنرجوئی که تازه قدم به دنیای رقص آذری گذاشته آگاهی کافی از حرکات، نحوه اجرا، ترکیب آنها، هماهنگی با موسیقی، چگونگی تعویض یا رعایت کردن مکثها و…. ندارد، یا احتمالا آگاهی مختصری دارد. پس تخصص و آگاهی مربی به نحوه آموزش رقص آذری میتواند بسیار ارزنده و کمک رسان هنرجو باشد.

برای آموزش رقص آذری با ما در ارتباط باشین.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *